Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cara Membuka Aircond Rumah Tanpa Buang Gas

Cara Membuka Aircond Rumah

Bagaimana untuk membuang pemasangan Penyaman udara Split tanpa melupuskan gas aircond sebenarnya sangat mudah dan kita boleh melakukannya sendiri jika hanya tahu bagaimana langkah-langkah.
Cara Membuka Aircond Rumah Tanpa Buang Gas

Hanya untuk mendapatkan maklumat, TELEVISYEN merupakan sejenis alat elektronik yang memerlukan penyelenggaraan yang kerap untuk jangka masa panjang. 

Di samping itu, pendingin udara juga merupakan peralatan elektronik yang boleh memasang semula. Ini bermakna bahawa jika kami pindah rumah, kami boleh memadam JA kemudian kami pasang balik di tempat.

Pasti bagaimana untuk membuang ia adalah tidak rawak, terdapat peraturan supaya gas freon dalam pemampat adalah tidak sia-sia. Jadi kita tidak perlu untuk mengisi freon dari sifar apabila Penyaman udara hendaklah kita palamkan ia kembali.

Jumlah yang besar tekanan freon kita boleh menyelamatkan bergantung kepada berapa banyak tekanan sebelum. Jadi mungkin nanti kita masih perlu menambah kepadanya jika ia kurang.

Hanya tidak perlu panjang, sila ikuti cara untuk Hapus Penyaman udara tanpa pembaziran freon.

Sebelum menyediakan terlebih peralatan yang diperlukan, seperti:

Pemutar skru (-) dan (+)
Tolok pancarongga
Kekunci United Kingdom atau sepana
Tang tetap, tangkap, potong
Kekunci "L"
Pisau pemotong
Pemotong paip
Tukul
Perlu konkrit
Selepas semua siap, sekarang kita Mulakan proses Menyimpan freon Penyaman udara di dalam pemampat.

Bagaimana untuk membuka penghawa dingin tanpa sisa Freon hak dan mudah
1. memasang penghawa dingin.

2. memasang hos sebatian atau warna biru pada tolok menifold untuk mengecas freon nepel.

3. Buka penutup injap hos. kedua-dua bolts paip kecil dan besar.

4. Tutup hos. injap kecil paip menggunakan kekunci "L", kemudian tunggu beberapa saat sehingga tekanan freon atas manifold yang turun ke sifar.

5. kemudian tutup paip injap paip utama, kemudian dengan segera belok ke kira anda Penyaman udara.

Petua: Jika anda tidak mempunyai ukuran melipat, hanya tutup injap paip (paip kecil) kemudian tunggu kira-kira 5 hingga 10 saat selepas itu tutup paip injap paip.

Dapatkan di sini proses menyelamatkan freon selesai, Penghawa dingin akan datang kita boleh uninstall. Ia terpulang kepada anda ingin memilih bahagian dalaman atau luaran. Jangan lupa cabut plag atau palam kuasa AC terlebih dahulu.

Untuk mengalih keluar sambungan paip unit dalaman atau luaran pada boleh menggunakan sepana yang dan yang spanner, atau terus memotong paip.

Kemudian tutup bahagian unit kolam pada kedua-dua nepel dan juga dalaman penggunaan pita solasi atau dact. Ia bertujuan untuk menghalang kemasukan habuk atau kotoran lain.

Sambungan paip unit dalaman umumnya terletak di belakang dinding. dan jika ia ternyata paip di tanam secara automatik kita dinasihatkan membobok dinding.

Jika didapati, menggunakan bilah pemotong itu untuk membuka pita dact bungkusan paip. Jadi kita boleh terus mengambil kira sambungan paip dengan cara seperti yang katakan di atas.

Selepas ini dilakukan, langkah yang seterusnya untuk menghapuskan breaket. Bagi breaket unit luar yang saya yakin anda juga sudah tahu, kerana ia hanya perlu untuk mengambil kira bolt sahaja.

Untuk membuang pasang breaket dalaman, jika dia berada di dalam bolt, kita boleh menggunakan satu pemutar skru. dan jika kuku, penggunaan konkrit untuk Betel prying breaket dari dinding.

Jika saluran paip masalah, jika ia masih bernilai berkongsi dan tidak ditanam di dinding Sila ambil sahaja. Walau bagaimanapun, jika kilang tidak diambil yang juga tidak menjadi masalah.

Kerana ia tidak mungkin hak kita Hapus semua dinding yang dalam perancangan untuk pergi melalui. Melainkan ada rancangannya untuk mengubahsuai.

Sebenarnya mengeluarkan atau membuang pasang penghawa dingin adalah sangat mudah. Jika lokasi tidak sukar, hanya memerlukan masa tidak kurang 1 jam kerja ini selesai.

Jika kita tidak berikan cuba, pasti boleh selama-lamanya tidak akan menjadi. dan tidak syak lagi anda lakukan dengan betul mengikut garis panduan di atas.

Cukup sekian artikel Cara Membuka Aircond Rumah semoga bermanfaat untuk anda

Kami doakan Semoga anda sukses berikutan langkah-langkah bagaimana untuk membuang tanpa membuang freon Penyaman udara. dan jika ada sesuatu yang tidak jelas, sila beritahu kami di kotak komentar.