Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cara Mengisi Gas Aircond Kereta

Cara Mengisi Gas Aircond Kereta


Bagaimana untuk mengisi gas Aircond ac kereta tidak baik, akan menjadi salah satu penyebab ac kereta tidak sejuk. Proses pengecasan gas Aircond juga boleh dilakukan secara bebas di rumah. Ini sangat sesuai untuk membantu menjimatkan perbelanjaan dan boleh memanfaatkan belanjawan sedia ada untuk keperluan lain yang lebih penting.
Cara Mengisi Gas Aircond Kereta

Bagaimana Mengisi gas Aircond Car Ac Gas



Kelimpahan populasi manusia dan pengeluaran kereta yang tidak terkawal menjadikan penjagaan penyelenggaraan ac meningkat. Kerana pada masa ini memang kewujudan ac diperlukan oleh masyarakat pada umumnya bersama dengan zaman. Jadi bagi gas gas Aircond gas mengecas kereta sahaja boleh digunakan sebagai bidang perniagaan yang menjanjikan.

Memang bagaimana untuk mengenakan gas Aircond tidak boleh dilakukan secara sembarangan dan memerlukan teknik khas. Bagi anda yang memilih untuk mengisi sendiri tenang, perkara yang paling penting adalah bersedia dan juga niat untuk belajar, saya pasti anda boleh.

baca: Minyak Compressor Aircond Kereta

Dalam artikel ini saya akan membincangkan tentang bagaimana untuk mengisi kereta gas Aircond ac yang akan dikaji semula dengan lebih mendalam, mari kita rujuk bersama di bawah - penjelasan di bawah:

1. Asid Pembersihan Kereta Keseluruhan
Sebelum mengisi semula gas Aircond yang telah tamat tempoh, sebaiknya bersihkan semua acnya terlebih dahulu. Untuk mendapatkan hasil yang baik dan kerja yang baik. Pembersihan tetap adalah salah satu cara terbaik untuk merawat. Juga baca tentang bagaimana untuk memperbaiki bateri kereta kering gs.

2. Kosongkan Kereta gas Aircond Pertama Untuk Kekal
Bagaimana untuk mengenakan kereta ac gas Aircond seterusnya adalah untuk mengosongkan gas Aircond. Proses pemindahan gas Aircond perlu dilakukan sebelum memutuskan untuk memulakan pengisian dengan gas Aircond baru. 

Tidak disyorkan untuk mengisi secara langsung tanpa mengosongkan gas Aircond terlebih dahulu. Old gas Aircond dengan gas Aircond baru jika bercampur boleh menyebabkan masalah. Jadi fahami proses dengan baik.

Cara yang anda perlu lakukan ialah menutup injap manifold injap terlebih dahulu. Kemudian sambungkan tolok manifold secara langsung dengan seksyen hos merah melalui laluan ke nipel yang mempunyai tekanan yang cukup tinggi.

Kemudian terdapat juga hos biru pada nipel tekanan rendah dan hos hijau melalui alur ke pam vakum. Juga baca tentang cara mengeluarkan calar pada kereta hitam.

3. Proses Pengisian gas Aircond Baru
Jika semuanya dipasang dengan betul dan betul, anda boleh mula membuka salah satu injap pada manifold. Seterusnya anda boleh menghidupkan bahagian pam vakum. Perhatikan saiz yang disenaraikan dalam bahagian tolok vakum sehingga ia menunjuk kepada sejumlah kira-kira 600mmHg (23.62 inHg, 80 kPa).

Teruskan dengan membuka bahagian lain injap manifold supaya vakum yang dihidupkan sebelum ini dapat berfungsi dengan lebih berkesan dan efisien kerana ia akan berfungsi di kedua-dua belah pihak. Rujuk kepada nombor yang diberikan kepada gaugenya vakum.


Kemudian anda boleh memastikan bahawa sistem berjalan benar-benar bersih dari udara, wap atau air. Nombor ideal menunjukkan 750 mmHg (29.53 dalam Hg; 99.98 kPa).
Proses ini mengambil masa kira-kira 30 minit, jadi anda boleh menyimpan pam vakum selama 30 minit. Selepas itu, anda boleh menutup kedua-dua bahagian injap manifold sebelum memutuskan untuk memulakan pam vakum.

Apabila anda telah menutup kedua-dua bahagian manifold injap, beri selang masa kira-kira 15 minit dan jangan lupa untuk membuat pemerhatian pada nombor yang menunjukkan meter. Sekiranya berlaku proses penurunan degradasi, terdapat kebocoran sistem penyaman udara kereta anda. Juga baca tentang bagaimana untuk menghapus kotoran pada cat kereta.

Cadangan Gas Aircond Terbaik



Untuk menentukan gas Aircond kereta, Gas yang baik dan sesuai digunakan untuk kereta anda, jangan pilih hanya dari segi harga murah sahaja. Tetapi anda perlu mempertimbangkan perkara lain seperti kesan yang mungkin berlaku dan juga memberi perhatian kepada kualiti.

Kerana kualiti tidak akan membuat anda kecewa dan ia pasti baik untuk digunakan untuk ac anda. Saya mempunyai cadangan terbaik yang boleh anda buat sebagai satu pilihan untuk mengecas gas Aircond. Untuk itu anda dapat melihat penjelasan berikut:

gas Aircond R 134 A Klea BrandsFreon R 134 jenama klea adalah produk cadangan pertama saya. Taipkan satu ini memang satu jenis yang menawarkan harga yang lebih mahal berbanding dengan jenis lain. Tetapi anda tidak perlu bimbang, kerana jenis ini jenis satu tidak syak lagi.

baca : Harga Service Aircond Kereta

Kelebihan yang dimiliki oleh gas Aircond ini adalah gas Aircond dengan 100% jenis bahan tulen R 134 A tanpa bahan campuran dan ia mempunyai kesan yang sangat keren.
Secara umumnya, harga pasaran yang dikenakan dengan menggunakan jenis gas Aircond tidak jauh berbeza dengan jenama jenis gas Aircond lain, jadi anda tidak perlu risau. 

Jika anda mahukan lebih murah, maka anda boleh mengisi semula secara berasingan. Juga baca tentang cara memilih cat anti karat.
Freon R 134 Jenama PenyejukSelain itu terdapat satu jenis gas Aircond R 134 A refrigerant jenama yang saya lihat digunakan secara meluas oleh bengkel kereta pada umumnya. Apabila dilihat dari segi harga juga tidak terlalu mahal, bergantung pada setiap - setiap bengkel.

Untuk itu anda boleh melakukan refill gas Aircond di bengkel yang sudah terkenal dan ramai yang menggunakannya. Ia boleh dipastikan dari segi harga tidak akan pegnya dengan harganya yang terlalu tinggi. Walaupun harganya tidak terlalu mahal, kualiti yang ditawarkan dijamin.

Anda boleh membuat kesimpulan bahawa artikel tentang cara mengisi kereta freon di atas yang telah dikaji secara terperinci dan penuh dengan menarik, semoga dapat membantu memudahkan anda belajar dan memahami dengan lebih mendalam.

Sehingga nanti anda boleh dijadikan bahan rujukan semasa belajar dan menambah pandangan baru untuk anda. Sehingga di sini pertama ya artikel ini yang membincangkan bagaimana mengenakan kereta freon ac. 

Mudah-mudahan berguna untuk kawan saya dan terima kasih kerana mengambil sedikit masa untuk membaca artikel saya.