Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Harga Service Aircond Kereta

Harga Service Aircond Kereta


Penghawa dingin kereta telah diubah sebagai satu komponen penting dalam setiap kereta. Sebuah kereta tanpa Aircond akan menjadi seperti sauna berjalan. Namun banyak pengguna kenderaan yang tidak diendahkan untuk merawat kereta Aircond sehingga kereta Aircond menjadi salah satu komponen kereta terpantas yang mengalami aduan kerosakan. Sekiranya ia rosak maka satu-satunya penyelesaian yang berkesan adalah 2 ia itu membeli sebuah kereta baru atau membaikinya di bengkel Aircond.

baca: Seperti ini Cara Mengisi Gas Aircond Kereta yang Betul

Jika anda masih belum membeli Aircond baru, perkhidmatan adalah satu-satunya pilihan anda. Tetapi adakah anda tahu berapa kosnya?
Kos untuk perkhidmatan kereta Aircond berbeza-beza antara bengkel dan kawasan. Di kawasan seperti harga perkhidmatan Aircond Jakarta pastinya lebih mahal daripada perkhidmatan di bandar lain. Tetapi bengkel-bengkel di Jakarta umumnya telah menyediakan peralatan yang canggih supaya dalam menservice ac mobil anda dapat dilakukan dengan cepat dan tanpa menyebabkan kerusakan potensial lain untuk Aircond mobil anda.
Harga Service Aircond Kereta

Apakah harga untuk servis kereta Aircond?
Jawapannya tidak dapat ditentukan kerana kerosakan Aircond di setiap kereta berbeza-beza sehingga tidak dapat dipatok untuk harga yang sama. Tetapi sekurang-kurangnya artikel ini akan membantu menjawab dengan jelas mengenai kos yang anda patut sekurang-kurangnya menyediakan jika kereta Aircond anda pecah:

Jenis kerosakan: Freon habis dengan cepat
- tampal kebocoran itu, kos kira-kira 100 hingga 400 ribu
- mengisi freon, kos kira-kira 150 ribu hingga 350 ribu
(harga di atas adalah anggaran secara umum, julat harga boleh berubah pada bila-bila masa)

Jenis kerosakan: Aircond memancarkan bau yang tidak menyenangkan
- semak penyebab kerosakan, mulai dari angka percuma hingga 200 ribu
- melakukan pembersihan, mulai dari angka 100 ribu
(harga di atas adalah anggaran secara umum, julat harga boleh berubah pada bila-bila masa)

Jenis kerosakan: Aircond mati
- semak penyebab kerosakan, mulai dari angka percuma hingga 200 ribu
- pembaikan rosak ganti, kos bergantung pada harga ganti (sekitar 300 ribu hingga 2 juta).

Sebagai tambahan kepada jenis kerosakan, masalah Aircond kadang-kadang dapat diselesaikan dengan penyelenggaraan mudah seperti:

Penggantian minyak, siram, dan penggantian komponen omboh. Kos antara 300 hingga 800 ribu
Penggantian alat ganti kecil seperti anjing laut, galas tujahan, soya dan anjing laut. Yurannya berkisar dari 300-800
Mengganti klac magnet, penyelesaian untuk kadang-kadang panas, kadang-kadang sejuk airconds. Kos kira-kira 300-500 ribu
Penyelenggaraan kondenser, kos yang diperlukan adalah dari 100 hingga 200 ribu
(baca juga lebih lanjut mengenai masalah yang sering berlaku dalam pemeluwap ac kereta dan penyelesaiannya)
Yuran perkhidmatan udara sahaja biasanya berkisar dari 200 ribu sahaja, tetapi penggantian alat ganti yang rosak yang sering menyebabkan kos perkhidmatan Aircond meningkat. Oleh itu, penting untuk sentiasa menyesuaikan kereta Aircond untuk sentiasa dikekalkan dan tidak mudah rosak. Untuk kereta Tune Up ac sendiri kosnya berkisar antara 100 ribu hingga 200 ribu sahaja.


Penting: Mencegah Trik dalam Bengkel Aircond Kereta



Apa yang Menyebabkan Kerosakan Sistem Aircond?
Jangan sampai kita tidak mengerti sama sekali tentang Aircond, kerana kos service Aircond dapat dimark up begitu tinggi oleh bengkel nakal. Bayangkan keadaan kereta Aircond kami cabut kabel atau fius (fuse) tetapi diminta mengisi gas aircond dan menggantikan pelbagai alat ganti. Bukan Jarang kerana remeh-temeh, Kerosakan Aircond semakin meluas dan banyak dibeli akibat ketidaktahuan, serta beberapa tempat servis Aircond.

Kerosakan yang berlaku dalam sistem Aircond biasanya disebabkan oleh beberapa sebab, iaitu:
- Umur Aircond lama sehingga banyak alat gantinya dipakai dan longgar
- Pemasangan atau penyelenggaraan udara tidak baik kerana wayar kelengkungan atau elektrik basah
- Kemalangan Kereta yang menyebabkan kerosakan pada komponen sistem Aircond Kereta

Ketiga-tiganya adalah punca kerosakan yang berlaku di dalam Aircond Kereta.

Biasanya begitu kita memasukkan kereta ditempat-tempat service kereta, jawapan yang diterima adalah "freonnya perlu ditambah, bocor, kompressornya rosak atau lain sebagainya." Trik untuk mengetahui kebenarannya adalah, dengan mencabut salah satu fuse atau fius AC sebelum membawa kereta untuk diservice. Apabila bertemu dengan tempat yang jujur, kesimpulan "Freon habis dan kebocoran hos" tidak akan berlaku.

Nota:

Sesetengah bengkel menggunakan harga yang berbeza antara penghawa dingin di kereta keluaran Jepun, dengan kereta keluaran Eropah di mana harga perkhidmatan penghawa dingin di kereta Eropah biasanya sedikit lebih mahal.

Jangan Takut dengan Kurang Kos Lebih Mahal

Salah satu faktor utama yang anda pilih di mana untuk membaiki kereta adalah kerana harga yang ditawarkan. Mencari harga yang paling murah dengan nombor satu adalah pilihan yang bijak, tetapi bukan perkara yang mudah. Dan sudah tentu kita semua tahu, harga tidak dapat menjamin mutu perkhidmatan. Oleh itu, terdapat beberapa faktor yang lebih penting untuk anda pertimbangkan ketika memilih penghawa dingin perkhidmatan.

baca: Ini Harga Minyak Compressor Aircond Kereta 2018

Jika ada bengkel dengan peralatan moden dan mekanik / mekanik dengan kemahiran yang berkelayakan, tentunya harga perkhidmatan di bengkel menjadi lebih mahal. Tetapi harganya mahal pastinya sesuai dengan kualiti perkhidmatan.

Tetapi jika bengkel dengan peralatan mudah dan mekanik / mekanik kurang mahir, dan bukannya mendapatkan harga perkhidmatan yang murah, anda sering akan pergi balik dan seterusnya.

Oleh itu periksa 3 perkara berikut apabila memilih bengkel:
- Kesaksian pelanggan lain
- Keupayaan bengkel memberikan butiran caj perkhidmatan di depan
- Harga berpatutan

Kesimpulan:
Untuk perkhidmatan kereta, jika anda merasakan kereta anda telah rosak dengan cukup teruk, anda dinasihatkan untuk membuat kira-kira 2 juta untuk pembaikan atau penggantian baru.

Cari rujukan sebanyak mungkin dari rakan atau rakan sekerja untuk mendapatkan bengkel penyaman udara kereta yang tepat. Jika anda terpaksa membelanjakan kos perkhidmatan penyaman udara kereta mahal tetapi mempunyai kualiti dan pengiritan yang dipimpin, mengapa tidak?

tetapi jangan bimbang kerana Doctor Mobil menyediakan perkhidmatan kereta penghawa dingin Jepun dan Eropah dengan harga yang telus. The Car Doctor akan menyelenggara kereta anda tanpa membongkar, jadi kosnya lebih murah dan proses servis tidak memakan masa.

Untuk maklumat lanjut sila hubungi