Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cara Buka Aircond Rumah Untuk Pindah

Cara Buka Aircond Rumah Untuk Pindah


Satu hari kita mahu menggerakkan unit Penyaman udara katil ke tempat lain atau lama rumah ke rumah baru. Untuk kerja-kerja unit bergerak penghawa dingin perlu dilengkapi dengan peralatan dan mesti memahami bagaimana untuk membuka. Apabila kami berpindah tempat asal unit aircond kemudian terbuanganya risiko freon Penyaman udara unit-unit yang kita Hapus.

Bagaimana untuk membuangnya langkah-langkah atau memasang Penyaman udara dan tanpa membuang gas aircond bergerak yang anda boleh lakukan dengan langakah dalam langkah-langkah berikut:
Cara Buka Aircond Rumah Untuk Pindah

Hidupkan unit Penyaman udara dan tunggu sehingga unit bekalan kuasa untuk unit luar

Buka penutup injap Perkhidmatan menggunakan sepana yang dan kemudian lampirkan hos ke dalam pancarongga (melipat injap berada dalam keadaan tertutup supaya ia dapat mengukur tekanan freon)
Tutup tekanan tinggi injap kecil 1/4 inci untuk ½ – 1 JA PK dengan menggunakan kekunci L dengan memulihkan ia di sebelah kanan.

Tunggu beberapa saat (2-5 minit) sehingga tolok yang menunjukkan tekanan vakum melipat (Freon di paip-paip condenser dan evaporator sudah dimasukkan ke dalam pemampat)
Kemudian tutup injap paip rendah lebih besar tekanan 3/8 inci untuk AC ½ – 1 PK dengan menggunakan kekunci L oleh beralih ke kanan.

Mematikan Penyaman udara Unit dan cabut hos manifold dari unit Penyaman udara
Anda sudah boleh mengambil kira unit PENDINGIN hawa anda dengan selamat dan tanpa membuang kandungan Freon ini.
Beginilah caranya untuk membuang pemasangan Penyaman udara yang boleh anda lakukan diri anda:

baca: Penyebab Aircond Kurang Sejuk

Menjalankan unit penghawa dingin dalaman, tunggu sehingga bekalan elektrik gagal memberikan unit luar. Selepas unit luar boleh beroperasi lumayan hos melipat, adalah pasang biru pada pentil mengecas freon dan terbuka dalam paip injap penutup bersaiz nut yg 1/4 dan 3/8 (untuk Penyaman udara split PK PK 1 saiz 0.5)
Setelah paip injap nut terbuka, mengambil kunci yang mempunyai saiz yang sama dengan yg L lubang utama L yg berada di paip injap. Untuk memutar sehingga injap paip saiz 1/4 dengan kekunci L semasa mencari jarum melipat tekanan rendah sehingga jarum manifold kedudukan menyentuh 30″ nombor (vakum di bawah di psi 0).

Selepas tekanan rendah melipat jarum menyentuh di nombor 30″ tutup injap paip saiz 3/8 dengan kekunci L ke arah kanan sehingga ia habis dan kemudian matikan split Penyaman udara dengan serta-merta, overcook.

Selepas Penyaman udara split off, cabut plag litrik aliran, apabila tidak menggunakan plag bermaksud anda mesti cabut bekalan kuasa dari litrik aliran. Apabila anda sudah membuat keputusan litrik aliran kabel bekalan kuasa at, saya cadangkan mematikan MCB pada kotak atau pada bahagian meter elektrik yang anda tidak disengat kuasa ketika memutuskan kuasa elektrik membekalkan kabel.

Selepas tiada jawapan kuasa aliran Penyaman udara Split kemudian anda melepaskan sambungan kabel dan nepel pada dalaman dan luaran.

Selepas kedua-dua dalaman dan luaran nepel sambungan apapun, pasang semula penutup nut dan tutup injap Faucets nepal faucets dengan solasi supaya kotoran tidak boleh masuk.

Begitu juga dengan paip unit dalaman adalah pada tudung yg juga dengan solasi supaya kotoran itu tidak boleh masuk dalam pemasangan paip udara, rumah mesti juga dilindungi dengan solasi, apabila anda mahu untuk guna semula.

Ia akan menjadi baik kita mencuci penghawa dingin, membaca langkah basuh langkah Penyaman udara Unit Penyaman udara pemasangan, untuk membaca artikel bagaimana untuk memasang penghawa dingin.

Cukup sekian artikel Cara Buka Aircond Rumah Untuk Pindah semoga bermanfaat. Ini mungkin berguna sedikit info yaa dan semoga berjaya:)