Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Aircond Murah dan Jimat Elektrik

Aircond Murah dan Jimat Elektrik


Ia bukan lagi perkara biasa jika kita bercakap tentang Air Conditioner atau orang biasa memanggil penghawa dingin. Banyak jenis Aircond ditawarkan seperti yang diperlukan oleh orang ramai seperti Aircond Split, Aircond Stand and Aircond Cassette.

Daripada jenis Aircond ini mesti mempunyai banyak jenama Aircond terkenal yang menghasilkannya. Semenjak ekonomi dunia yang sedang turun, semua jenama Aircond di dunia berlumba mencipta Aircond yang hemat listrik tetapi ternyata 3 tanda Aircond ini adalah jenama Aircond jimat elektrik dan Aircond terbaik untuk pilihan masyarakat. Mari lihat ulasan berikut.
Aircond Murah dan Jimat Elektrik


Aircond Jimat Elektrik


Aircond pertama menjimatkan elektrik berasal dari tanah sakura atau Jepun. Syarikat industri Aircond yang terkemuka di Jepun Daikin telah mencipta Aircond yang sangat cekap elektrik di Malaysia.

Beberapa jenis Aircond Daikin artikel ini telah dikategorikan sebagai Aircond penjimatan elektrik. Dengan teknologi terbaru yang Aircond Daikin Inverter sengaja dicipta untuk menghasilkan maksimum yang sejuk dan sejuk lebih cepat tetapi masih menjimatkan elektrik.

Jadi jika anda mempunyai Aircond Daikin Inverter, anda boleh menyimpan perbelanjaan elektrik bulanan anda. Berikut adalah empat jenis Aircond Daikin Inverter yang telah memikat pasaran Aircond di Malaysia:

Aircond Daikin Urusara 7
Aircond Daikin European Design
Aircond Daikin Hi-Inverter
Aircond Daikin Smile Curve


Keempat Aircond Daikin telah dilengkapi dengan teknologi Inverter yang dapat menjimatkan penggunaan elektrik anda sehingga 50% dan telah menggunakan jenis gas air Rond R32 yang merupakan standard Aircond terbaik di Malaysia.

Aircond penjimatan kuasa kedua dari Panasonic, jenama yang sebelum ini dikenali oleh masyarakat Malaysia walaupun ini mewujudkan elektrik Aircond dengan menggunakan teknologi Inverter.

Selain itu Aircond Panasonic ini juga mampu menyejukkan bilik dengan cepat mengikut suhu yang ditentukan sehingga kerja pemampat Aircond tidak perlu mengambil masa yang lama untuk sampai pada suhu yang diingini. Berikut adalah tiga jenis Panasonic Airconds yang telah menggunakan teknologi Inverter dan telah lama diketahui di Malaysia:

Aircond Panasonic Sky Series
Siri Panasonic Aero Aircond
Aircond Panasonic Standard Inverter

Panasonic Aircond juga menggunakan jenis gas air R32 yang menjadi standard gas udara terbaik di Malaysia.

Tenaga generasi ketiga Aircond yang berasal dari China ialah Aircond Gree. Dua tahun lalu, Aircond Gree ini telah berjaya menarik pengguna di Malaysia. Aircond Gree ini termasuk Aircond yang dapat menjimatkan penggunaan kuasa.

baca juga: Aircond Secondhand Murah

Dengan slogan Aircond Gree Pioneer Aircond Canggih, sesungguhnya produk ini cukup canggih. Bagaimana tidak, Aircond Gree mempunyai ciri-ciri seperti teknologi pemampat 2 peringkat, terdapat wifi, peringatan pintar, kos rendah dan ciri-ciri lain. 2 jenis Aircond Gree yang berikut dikategorikan sebagai elektrik menyelamatkan Aircond di Malaysia:

Aircond Gree Split Inverter (Silent King)
Aircond Gree Split Inverter (U-Crown)

Dua jenis Aircond gree telah menggunakan jenis freo R410a yang merupakan gas udara standard terkini dan terbaik di Malaysia walaupun di Dunia. Aircond Gree juga agak murah dan mempunyai simpanan tenaga yang sangat rendah.

Penghawa dingin (AC) adalah peranti elektronik yang digunakan untuk menyejukkan bilik. Jika AC pertama adalah mewah. Sekarang, penghawa dingin telah menjadi baik yang boleh dimiliki oleh semua orang.

Oleh kerana harga agak berpatutan, penyaman udara boleh didapati di mana-mana, dari rumah, pasar mini, kafe internet, restoran, ke pejabat atau tempat perniagaan kecil. Sebagai negara yang mempunyai iklim tropika, Malaysia akan mengalami musim panas (kering) selama kira-kira 6 bulan.

Nah, pada musim panas ini banyak orang yang memerlukan penghawa dingin. AC boleh membuatkan kita berasa lebih selesa dalam melakukan pelbagai aktiviti. Jika anda ingin membeli atau menggantikan AC terkini di rumah, periksa senarai jenama AC yang terbaik.

baca juga: Harga Gas Aircond Rumah Terkini

Pelbagai jenama anda boleh membuat rujukan jika anda ingin membeli peranti AC terbaik hari ini. 10 Jenama Penyaman Udara Cemerlang dan Simpan Elektrik

1. Daikin
Apabila membincangkan tentang jenama AC yang baik, anda pasti tidak akan terlepas Daikin. Ini adalah jenama AC yang telah cukup lama di pasaran Indonesia. Daikin sentiasa konsisten menyediakan penyaman udara untuk kediaman, komersial, dan perindustrian.

 Untuk perlindungan, Daikin menyediakan berpecah dan berbilang penghawa dingin (1 mesin untuk 2 unit AC). Siri terbaik dari Daikin termasuk Urusara 7 (FTXZ), Direka Eropah (FTKJ), Hi-Inverter (FTKV), dan Multi-S. Semua siri terbaru AC Daikin sudah dilengkapi dengan teknologi Inverter yang lebih cekap tenaga. Di samping itu, Daikin juga telah menggunakan freon R32 yang tidak merosakkan lapisan ozon.

2. Panasonic
Walaupun ia tidak menumpukan pada satu jenis peralatan elektronik sahaja, Panasonic menyediakan pelbagai penyejuk udara lengkap untuk para pelanggannya. Bermula dari pemisahan tunggal, jenis kaset, jenis siling, sehingga jenis berdiri lantai. Untuk penghawa dingin kediaman yang boleh digunakan di bilik-bilik di mana anda tinggal, hampir semua siri AC Panasonic dilengkapi dengan teknologi penyongsang cekap tenaga dan boleh menjadikan AC sejuk lebih cepat.

Dengan menggunakan beberapa siri Panasonic AC, anda tidak lagi perlu membeli pembersih air kerana Panasonic telah menyediakan teknologi nanoe-G yang boleh membersihkan udara di dalam bilik. Sebagai rujukan, anda boleh membeli siri AC Panasonic CS / CU-VU10SKP, CS / CU-XN5SKJ, dan beberapa jenis lain yang ciri-cirinya boleh disesuaikan dengan keutamaan anda.

3. Gree
Gree adalah pembekal penghawa dingin dari negara tirai buluh. Sepanjang masa ini, Gree sentiasa berusaha menyediakan produk penghawa dingin berkualiti dengan harga yang berpatutan. Walaupun harga ekonominya, Gree sentiasa meletakkan teknologi dan ciri terkini untuk setiap produknya.

Terdapat ciri Kuasa Beku yang dapat menyejukkan bilik 30 peratus lebih cepat daripada penghawa dingin lain walaupun AC baru dihidupkan. Di samping itu, terdapat juga ECO Friendly yang menjadikan penghawa dingin ini lebih efisien. Produk laris menjual Gree termasuk U-Crown Deluxe Inverter, Seri COO Air Wat, Siri WOO Standard dan banyak lagi. Gree juga menyediakan keperluan untuk penyaman udara untuk tujuan komersil.

4. Sharp
Satu jenama penghawa dingin yang baik dan penghawa dingin tahan lama dihasilkan oleh Sharp. Sama seperti Panasonic, Sharp tidak menumpukan satu jenis peralatan elektronik sahaja. Selain penyaman udara, Sharp juga menjual TV, peti sejuk, mesin basuh, dan banyak lagi.

Jadi, apa yang menjadikan Aircond Sharp lebih istimewa daripada jenama Aircond lain? Semua Aircond Sharp dilengkapi dengan Plasmacluster untuk mengeluarkan virus, acuan, alergen, dan bau di dalam bilik anda. Sharp juga membawa slogan "Sayonara panas!" Untuk membuktikan bahawa Aircond dari Sharp boleh menyejukkan bilik dengan lebih cepat. Pilih Aircond anda sendiri dengan ciri dan teknologi yang anda perlukan.

5. LG
Keliru memilih AC dari pelbagai jenama di Indonesia? Pertimbangkan membeli LG kerana jenama ini adalah salah satu yang terbaik di pasaran Indonesia. Sesetengah siri LG AC dilengkapi dengan Sterilisasi Ionizer yang boleh mensterilkan bakteria dan menghilangkan sembuh hingga 99.9%.

Dalam panel siri LG D10SMV tersembunyi supaya paparan AC juga lebih cantik. Satu lagi ciri yang menjadi kebanggaan LG ialah Jet Cool yang boleh menyejukkan bilik dengan lebih cepat.

Jika anda menginginkan tetapan suhu yang lebih mudah, LG AC menawarkan ciri Kawalan Tenaga Aktif yang boleh mengurus tahap penggunaan elektrik dan kapasiti penyejukan dengan berkesan. Dengan semua ciri dan teknologi canggih ini, LG AC memastikan penggunaan elektrik yang diperlukan bagi semua produk adalah rendah.

6. Samsung
Tidak banyak produk AC yang dihasilkan oleh Samsung. Hanya beberapa siri Samsung AC yang dilihat di pasaran. Walau bagaimanapun, kualiti AC Samsung tidak syak lagi. Pengeluaran penghawa dingin paling canggih Samsung mengeluarkan reka bentuk segi tiga yang menjadikan peredaran udara lebih sejuk dan merebak secara merata di seluruh bilik.

Teknologi penyongsang digital yang mengiringi produk penghawa dingin Samsung dapat menjimatkan tenaga dan menjaga suhu bilik sejuk tanpa perlu menghidupkan AC. Di samping itu, semua unit luar Samsung disalut dengan salutan anti karat yang menghalang enjin karat atau rapuh daripada terdedah kepada haba atau hujan.

7. AUX
AUX adalah jenama AC yang baik, tetapi kurang terkenal di Indonesia. Jenama ini menyediakan penghawa dingin, lantai, mudah alih dan komersial. Bahan yang digunakan untuk membuat penghawa dingin pengeluaran AUX memastikan mesin di dalam dan di luar akan dilindungi daripada karat.

Di samping itu, dengan ciri Kelajuan Kipas Multi maka udara dikeluarkan dari AC jadi lebih laju walaupun anda hanya menghidupkan AC. Semua keluaran AC AUX juga dijamin tenaga yang cekap. Beberapa model AUX yang agak popular di pasaran termasuk TYPE FO, DA TYPE, TYPE YR, dan TYPE FFR1.

8. Mitsubishi
Pada masa ini, anda mungkin berfikir bahawa Mitsubishi adalah jenama kenderaan bermotor. Malah, Mitsubishi Electric bukanlah pemain baru dalam pasaran elektronik. Jenama ini telah menghasilkan banyak barangan elektronik yang tahan lama, salah satunya penghawa dingin.

Walaupun menyediakan penghawa dingin bagi keperluan peribadi, Mitsubishi lebih banyak permintaan dalam penjualan produk langsir udara atau penghawa dingin komersial yang dipasang di siling seperti di pusat membeli-belah. Teknologi terkini yang ditawarkan oleh Mitsubishi ialah "I See Sensor" yang menyedari kawalan AC yang lebih baik supaya prestasi AC menjadi lebih optimum.

9. Changhong
"Murah, tetapi tidak murah" Itulah moto untuk Changhong, vendor elektronik dari negara tirai buluh. Changhong hanya mengeluarkan TV dan penghawa dingin. Walau bagaimanapun, ia tidak dapat dinafikan bahawa jualan AC dari Changhong lebih tinggi daripada jualan produk TVnya.

Condenser AC Changhong mempunyai emas logam berharga untuk mengelakkan habuk, karat, dan menjadikan penghawa dingin lebih tahan lama. Terdapat petunjuk LED di setiap penghawa dingin Changhong yang pastinya menjadikan rupa kelihatan canggih dan menarik.

Tidak hanya itu, Changhong juga membawa teknologi Auto Clean, di mana apabila anda mematikan penghawa dingin, AC terus bekerja selama 3 minit dan secara automatik mematikannya untuk mengelakkan acuan dan bakteria berkembang di penghawa dingin.

Haier
Ingin mencari AC dengan harga murah dan kualiti degil? Pertimbangkan untuk membeli penghawa dingin dari jenama Haier. Jenama ini menyediakan pelbagai pilihan penghawa dingin jenis yang boleh anda sesuaikan dengan keperluan.

Tanpa izin, Haier melengkapkan produk penghawa dinginnya dengan teknologi Penapis Photocatalytic untuk mengurangkan bau dalaman, Aliran Udara Pintar untuk menyebarkan udara sejuk secara merata ke seluruh bilik dan Paparan LED yang memperindah rupa penghawa dingin anda.

Dengan semua kelebihan ini, tidak hairanlah bahawa Haier adalah jenama AC yang baik dan patut dipertimbangkan