Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Tips Kiat Mengatasi Sensor Aircond Rosak

Tips Kiat Mengatasi Sensor Aircond Rosak


Bagaimana hendak membetulkan pengesan udara tidak jauh
Apa perlu dilakukan apabila Penyaman udara anda mati/boleh tidak menghidupkan menggunakan alat kawalan jauh?
Anda adalah seorang juruteknik Penyaman udara? Pembantu? Atau pengguna?

Dari pelbagai masalah yang sering berlaku pada JA unit biasanya bukan sebagai sejuk, brisik, bocor air, tetapi artikel bahawa saya ingin untuk meneroka bagaimana Alamak bagaimana untuk membaiki penghawa dingin boleh tidak api/tidak boleh jauh?
Tips Kiat Mengatasi Sensor Aircond Rosak

tidak hanya kami menggariskan penjelasan dan caramemperbaikinya, di sini Semarang Perkhidmatan Penyaman udara perkhidmatan yang ingin memberikan tutorial tentang cara untuk membetulkan perjalanan pengesan udara split dengan masalah tidak boleh hidup dalam jauh atau di televisyen tidak boleh dihidupkan menggunakan yang alat kawalan jauh adalah perkara biasa pada penghawa dingin apabila televisyen boleh tidak menyala/boleh hidupkan ia, mari kita lihat gambar penuh tutorial seperti dalam gambar di bawah

Penyaman udara boleh tidak menghidupkan menggunakan alat kawalan jauh
Penyaman udara boleh tidak menghidupkan
Pastikan kerusakanya yang lebih awal
Bagi memastikan masalah sensor Aircond sebelum kita mencuba terlebih bagaimana keadaan alat kawalan jauh masih berfungsi baik atau tidak, langkah pertama adalah untuk memeriksa keadaan alat kawalan jauh adalah melalui langkah-langkah tersebut atau secara D Rajah di bawah

baca: Sensor Aircond Rumah Rosak

Bagaimana untuk menyemak jauh Penyaman udara masih bekerja
Menyemak jauh menggunakan kamera Hp
1. menunjukkan bahagian atas alat kawalan jauh supaya dipimpin pada alat kawalan jauh yang muncul pada skrin hp anda
2. kemudian tekan butang hidup/mati pada alat kawalan jauh dalam masa yang sama jika keadaan di negeri jauh kerja halus maka ia akan menyebabkan lampu berkelip yang boleh dilihat dari kamera hp seperti dalam gambar di bawah


Ada Flash cahaya pada alat kawalan jauh cahaya yang diketuai


Jika lampu diketuai dinyalakan, maka anda boleh memastikan keadaan jauh berfungsi dengan baik, namun apabila pada alat kawalan jauh tidak boleh berfungsi seperti keterangan di atas, maka anda boleh pasti semua anda rosak jauh/bermasalah, untuk menggantikan batre Di siang hari.
Jika selepas melakukan cuba batre penggantian Resetting kembali dari langkah pertama, pastikan bahawa keadaan jauh dalam mereka bagus, jika rosak gantikannya dengan remote baru.
Langkah pembaikan sensor pada dalaman Penyaman udara

Buka penutup bagi aircond membuka sensor pada sensor, biasanya ditemui pada bahagian tangan kanan yang lebih rendah dan tiada juga terletak di bahagian tengah Penyaman udara, bergantung kepada jenama dan jenis-jenis Penyaman udara.
Itu perlu dilakukan untuk Buka penutup dengan mengeluarkan bolt dihidupkan, biasanya ada selak biji kolam 2-6, bergantung pada jenama mereka semua sendiri.
Selepas menanggalkan bautnya di penginapan kemudian Buka penutup dengan cara mengangkat bahagian bawah kanan dan kiri di kulit. Di seret ke dalam buritan dan mengangkat sedikit.

Lokasi sensor Penyaman udara tiada adalah Seksyen di bahagian bawah sebelah kanan di Dalaman
Membersihkan Sensor, sensor adalah selepas membuka penutup dan anda boleh membersihkan modul sensor yang biasanya kotor atau keadaan yang lembap, hanya Lap dengan menggunakan cat nipis atau cecair kita panggil nipis biasa (penyelesaian kepada campuran cat) 

Jika ada sebarang cat nipis anda juga boleh menggunakan beberapa cecair lain seperti minyak petrol atau eucalyptus, menyediakan berus gigi yang tidak digunakan, kemudian celup berus gigi ke dalam cecair yang anda berikan, dalam gosokkan agak cara menggosok cecair nipis menggunakan berus gigi, berus ke belakang dan pastikan modul sensor sensor modul dalam keadaan bersih seperti dalam gambar di bawah.


Bersihkan menggunakan berus gigi dan cecair nipis


PAT Cucian sensor, maka pat kering dengan tuala kertas yang menggunakan cecair nipis cara swab itu perlahan-lahan supaya cecair tidak ketinggalan pada modul sensor apabila aircond di hidupkan, jika ia masih ada maka ia boleh mengakibatkan thiner konslet/menembak pada Modul yang (membakar) atau boleh juga di dalam longkang di bawah terik matahari, dan pastikan modul sensor yang benar-benar kering, Selain itu jika anda tidak ingin menunggu masa yang lama boleh juga dengan disejukkan dengan matchsticks. Tapi kalau tidak pernah telah atau dilihat jagan Lapangan Terbang Antarabangsa harus lakukan dengan membakar dengan kayu api, takut sensor bahagian bahagian akan membakar hanya di lakukan oleh juruteknik sahaja.


PAT Cucian modul sensor yang menggunakan kain Lap dapur


Ujian oleh menghidupkan televisyen, selepas modul sensor yang sedang dalam keadaan benar-benar kering dan pastikan tiada cecair yang anda gunakan untuk membersikanya, anda boleh cuba untuk memasang penghawa dingin dengan cara seperti yang selalu tekan di atas/Off butang pada alat kawalan jauh PENYAMAN UDARA.


Memasang penghawa dingin


Jika berjaya dan aircond adalah untuk dinyalakan, maka tinggal perlindungan dalaman yang rapat kembali dengan betul, tetapi jika anda belum berjaya Penyaman udara boleh tidak menyala kemudian Pastikan sensor reciver dalam keadaan yang rosak/sana ialah garisan yang menyambungkan komponen-komponen untuk sensor ada yang putus sambungan, untuk mengetahui bagaimana untuk menukar reciver sensor akan saya berkongsi tutorial kemudian hari, dan boleh mencari dalam medan carian di laman web kami.

Dan inilah tutorial bagaimana untuk/bagaimana saya membetulkan  Sensor Aircond Rosak, mungkin berguna.